Kategorie
Firma Niemcy

Wysyłka towarów do Niemiec – o czym pamiętać?

Prowadzisz sklep internetowy lub stacjonarny? Planujesz sprzedaż swoich produktów na teren Niemiec? Sprawdź jak podejść do tego w kwestii logistycznej, jakie sposoby wysyłki wybrać i jak wygląda to w świetle przepisów prawa. Wszystko w ramach prowadzenia własnego biznesu, który uwzględnia ekspansję na rynek zagraniczny, a dla nas są to Niemcy w których mamy doświadczenie i podzielimy się z Tobą naszą wiedzą.

Powyżej zidentyfikowaliśmy niektóre z najważniejszych wymagań prawnych, w które musisz wyposażyć swój e-commerce, gdy chcesz sprzedawać niemieckim konsumentom. Prawo niemieckie jest surowe i każdy przedsiębiorca kierujący sprzedaż na rynek niemiecki jest tym prawem związany. Dlatego zalecamy przeczytanie tego.

Trzeba wiedzieć, że rynek niemiecki charakteryzuje Abmahnung – co po polsku oznacza ostrzeżenie, wezwanie do zaprzestania pewnych działań – głównie dotyczących nieuczciwej konkurencji. Nie tylko instytucje, ale również osoby prywatne czy konkurencja mogą czynić takie nagany za Twoje działania. Może to skutkować grzywną w wysokości 2000 USD dla Twojej firmy. EUR.

Niemiecka agencja ochrony konsumentów to Verbraucherschutz. Warto wspomnieć, jakie prawa mają niemieccy konsumenci i jakie obowiązki muszą podjąć sprzedawcy.

Sklep internetowy w Niemczech

Decydując się na sprzedaż na rynek niemiecki za pośrednictwem własnego sklepu internetowego, musisz zaplanować swój proces logistyczny, który jest kluczowy dla sprzedaży! Zamówienie musi szybko i bezbłędnie dotrzeć do klienta. Planując ten aspekt, nie zapomnij o niemieckim adresie zwrotów i reklamacji. Weź również pod uwagę fakt, że niemieccy konsumenci cenią certyfikaty i oznakowania ekologiczne. Upewnij się, że opakowanie posiada certyfikat FSC, a infrastruktura magazynowa posiada deklarację Breaam.

Przeczytaj o Sklep internetowy w Niemczech.

Jak zorganizować wysyłkę do Niemiec?

Najpierw musisz wybrać odpowiedniego przewoźnika. Jak większość klientów internetowych, Niemcy ceni sobie szybką dostawę. Szybka dostawa (w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia) to dziś jedno z głównych kryteriów zakupów online. 21% Niemców twierdzi, że wybór sklepu jest dla nich ważny. Sprawdź terminy dostaw i ceny oferowane przez różnych kurierów.

3 najpopularniejsze metody wysyłki w Niemczech:

  • Firma DHL 78,4%
  • Odbiór osobisty 21%
  • Spedytor 21%

Pamiętasz, że Niemcy dbają o ekologię? Nie zapomnij o tym, planując wysyłkę paczki i wybierając przewoźnika. Zapewnienie konsumentom możliwości ekologicznego pakowania przy użyciu materiałów pochodzących z recyklingu i metod dostawy, które zmniejszają emisje CO2. Większość Niemców jest skłonna zapłacić za tę opcję o 5% więcej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nie pomiń nic ważnego!
Bądź na bieżąco!
Otrzymuj powiadomienia o ważnych przepisach, zmianach i innych kwestiach związanych z firmą w Niemczech!